Abstract:
ABSTRACT:
This report describes how the use of technology helps lessons run smoothly for teacher and students
during the irst semester of 2007, with a particular focus on the use of computer technology
to improve academic achievement. Is based on observations of pretests, Likert scales, posttests, and
statistical analysis with certain classrooms which were chosen previously by teachers who made
this project. Demographics are as follows:
Age Range: 17 to 19 (12th grade)/16 to 17 (10th grade), Sex Distribution: M & F, Ethnic Breakdown:
mixed Hispanic, White, Colombian students. Location: Barranquilla, Colombia, SA,
Other important characteristics (attach additional sheets as necessary ) most students are from
upper middle class families in Colombia. With the following design: Pre Test -Treatment- Posttest
The investigation revealed that technology had a positive impact on the students because their
level of motivation and performance grew up consistently. Because of available amount of computers
at the school was not enough, students used simulators through internet at home, reducing the
teacher’s supervision, and the amount of time dedicated to the web page (with the simulator) by
each student was not the same.
RESUMEN
Se analiza, cómo el uso de la tecnología ayudo a los profesores y sus estudiantes durante el primer semestre de
2007, para el aprendizaje de ciertas lecciones, con un enfoque particular en el uso de la tecnología informática
para mejorar el rendimiento académico. Se basa en las observaciones de las evaluaciones preliminares, escalas Likert,
evaluaciones posteriores y análisis estadístico con ciertos salones de clase que fueron elegidos previamente
por profesores que hicieron este proyecto. Datos demográficos son los siguientes: rango de edad: 17 a 19 (grado
12) / 16 a 17 (décimo grado), distribución del sexo: Masculino y femenino, Mixto hispano, blanco, estudiantes
colombianos. Ubicación: Barranquilla, Colombia, S.A, otras características importantes (Adjunte hojas adicionales
si es necesario) mayoría de los estudiantes provienen de familias de clase media superiores en Colombia.
Con el siguiente diseño: Pre Test - Treatment -Post test. La investigación reveló que la tecnología ha tenido un
impacto positivo en los estudiantes, debido a que su nivel de motivación y el rendimiento creció constantemente.
Debido a que la cantidad de computadores disponibles en el colegio no fue suficiente, los estudiantes utilizaron
simuladores de internet en sus casas, esto redujo la supervisión del profesor y la cantidad de tiempo dedicado a
la página web (con el simulador) por cada estudiante no fue la misma.